sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120202

minta maaf dan memaafi

Assalamualaikum^^

aku sedar selama ni aku silap. aku susah nak minta maaf dekat orang. sampaikan ada seorang kawan aku ajar aku macam mana nak minta maaf. teruk kan? bila dah biasa dengan dia. aku dah boleh say sory dekat orang and dekat dia.

tapi aku faham susah pula nak maafkan orang bila kita dah terkecik hati. kan? takpe belajar memaafkan orang walaupun susah. pujuk hati tu. lama lama ok la kan. lagipun aku dah belajar banyak benda dan banyak yang kita dapat bila maafkan orang lain.

dengan  memaafkan kesalahan orang lain, hati kita akan bebas dari dendam dan dan seterusnya membuatkan kan kita lebih terasa aman.

dengan meminta maaf akan kesalahan diri sendiri pula, akan membuatkan kita dan sekeliling kita lebih aman.(oh rindu)

hari hari sebelum tidur, maafkanlah dan minta maaf kepada orang lain. ok? insyaAllah hidup kita akan jadi lebih tenang bila kita bangun besok :)

kepada yg baca, maafkanlah saya if saya ada buat awak awak semua kecik hati sama ada dalam sedar ataupun tidak. sesungguhnya saya tak berniat nak buat awak awak semua kecik hati. yang buruk datang dari diri saya. yang baik datang dari ALLAH TAALA.




terima kasih sudi baca^^

2 comments:

  1. bkn susah utk ucpkn maaf aslkn ianya lahir dr hati yg ikhlas insyaAllah smuanya lancar...xkn hina seseorg itu bila ia memohon maaf...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...