sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20131215

Hello!

Assalamualaikum,

hye. lama gila tak update blog rasanya. tapi takpelah. bukan ade readers pon kan. haha.

em emmm emmmm. apa nak cerita ek? yeahhh imma happy girl! haihhh syukur alhamdullillah. kita bersabar, ade ganjarannya. kan? ye itu Allah janjikan untuk setiap manusia yang bersabar. hehe

ramai yang dah kahwin sekarang ni. tak kiralah dari kalangan sahabat sahabat, artis, blogger blogger famous. syukur alhamdullillah juga. dan ramai juga yang dah dapat anak. syukur syukur syukur. tahniah korangs :')

terdetik hati cemburu. tapi tu semua kan kerja tuhan. kalau kita semua bergantung 100% terhadapNya, inshaaAllah..everything going well. cuma kita sebagai manusia hanya perlu doa doa dan terus berdoa kebaikan untuk kita.

aku pon berdoa hari hari untuk diriku. tentang rezeki aku, tentang jodoh. semua aku serahkan pada Dia.

Ya Allah, jika benar dia jodohku, kau berkatilah hubungan kami Ya Allah. tetapkan hatiku untukknya dan tetapkan hatinya untukku. permudahkanlah jodoh kami, murahkan rezeki kami. Amin Ya Rabb :')

20130915

sudah cukup rasa ini?

Assalamualaikum.

syukur alhamdullillah. kita semua diberi nafas untuk meneruskan hidup.

takde tempat lain yang harus ku luahkan perasaan ini. mungkin ade, tapi mungkin kali ni tak sesuai untuk digebang. tapi betul ke perasaan aku ni? perasaan jatuh cinta sekali lagi? haishhhhh. nak aku nyahkan tapi tak mampu. soal hati memang susah nak dibawak bincang. apalagi nak tipu. memang tak boleh!

tapi sesungguhnya aku rasa bersalah. tapi Ya Tuhan, aku tak mampu nak tolak. jika perasaan dia sama seperti aku. kau berkatilah Ya Allah. kau berilah petunjuk jalan yang benar. jika dia untukku, kau dekatkanlah kami. Jika dia untukku, kau rahmatilah kami. jika dia untukku, kau permudahkan jodoh kami. aku rindu dia. kau sampaikan rinduku pada dia Ya Allah. semoga dia rasa rindu padaku sama seperti aku rindukan dia.



aku sayang dia. tapi cukupkah perasaan ini. Allah lebih tahu :)







20130706

Lagu Lelaki VS Lagu Perempuan

Assalamualaikum^^

rasa macam nak ketuk je diri ni sebab lupa daratan. *statement retis gitu. bukan lupa daratan ape. lupa yang ade blog sebenarnya. yelah. bukan popular mana pon blog ni. cikai je. takde sape pon inbox soh update T_T. tapi takpe. terima kasih muzik muzik. kenapa terima kasih? sebab tengok je muzik muzik bedezuuuppppp idea menerjah menari nari dalam otak. idea pasal lagu hoi. tapi bukanlah nak mengkritik lagu sebab bukan komposer pon. haih.

yang aku perasan, lagu sekarang ni berkisarkan pasal cinta, lelaki dan perempuan. ye dokkk? tapi yang menariknya disini, lagu lelaki untuk perempuan dok memuja bagai. lagu perempuan untuk lelaki pulak dok mengutuk pulak. khrkhrkhrkhrkhrkhrkhr. berlawanan sekarang nih. tapi kekadang lagu ni realiti. ehhh?

list lagu lelaki :
1) karena wanita ingin dimengerti
2) lelaki ini
3) wanita seluruh dunia


list lagu perempuan :
1) sebelah jiwaku
2) lelaki
3) lelaki buaya darat

haaaaa tu antara senarai lagu yg dimaksudkan. ade banyak lagi. tapi lupa tajuk lagu dia! well otak kekadang lembssss sikit. maap. jom kite spot lirik yg mana memuja dan sebaliknya!

spot lirik :
1) karena wanita ingin dimengerti - karena wanita ingin dimengerti manjakan dia dengan kasih      sayang.
2) lelaki ini - lelaki ini yg selalu memuja. hanya dirimu. yang bertakhta dalam sanubariku.
3) wanita seluruh dunia - wahai wanita adakah kau mengerti apa yg aku kata kamu semua adalah inspirasiku bila ku berkarya

1) sebelah jiwaku - ku tahu kau mahu melihat aku sugul tapi tak akan ku menzahirkannya. meskipun hatiku berderai bagai kaca kukutip serpihannya dan cantumkan semula. 
2) lelaki - oh lelaki tak guna ku berikan semua ini rupanya kau balas kembali semua yg kuberi tak pernah mencukupi.
3) lelaki buaya darat - lelaki buaya darat busyet aku tertipu lagi mulutnya manis sekali tapi hati bagai serigala.


hahah. tetiba kite rasa gelihati. nampak tak nampak tak? ini realiti ke hape ni. kalau tak realiti takkan la komposer ade idea kan sehebat lagu lagu ni kan? apa maksud kau ni nadia? okbai!





maap LELAKI. adios!






terima kasih sudi baca^^












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...