sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120421

Jangan mengharap sesuatu yang tak pasti

Assalamualaikum^^


Bagi sesiapa yg sedang bercinta, inilah doa terbaik. sebabnya kita tak tahu apa yang pasti untuk kita. cuma kita perlukan yang terbaik untuk diri kita. dalam pada yang nak terbaik tu, doa tu penting. setuju?



memang kita kecewa kalau jodoh yang kita nak tu tak sampai. kecewa melebihi segalanya. tapi kecewa tu ambil masa untuk dipulihkan. memang orang yang takde pengalaman akan cakap "kenapalah kecewa sampai mcm tu". tak pun "aku peliklahhh,pasai cinta pun nk bunuh diri" tak pun "dah lah, lupakannn je. kau tu cantik/hensem. tak kann lahhh takde orang lain nak". 

memang tu semua betul. tapi yang mengalami je yang tahu mcm mana susah dan peritnya nk melupakan sesuatu yang dah biasa, sesuatu yang dah terpahat dalam kotak fikiran ni haaaa~kadang tu kalau iman tak kuat, macam macam yang kita fikir. sampaikan bende bodoh pun kita sanggup lakukan.

keluarga dan rakan rakanlahh yang penting dalam hidup kita. takde mereka, memang kita tak mampu nak menghadapi apa sekalipun dekat dunia ni. tapi yang paling penting diri kita kena kuat dan minta pada yang Esa. sesungguhnya Dia lagi maha segala maha yang tahu apa yang terbaik untuk diri kita.



ayat kat atas ni memang sangat motivate untuk sesiapa yang kecewa bab bab cinta ni. aku sendiri pun sentiasa ingat kata kata mutiara ni. memang betul. tak kira lah hubungan tu 10 or 20 tahun lamanya. kalau Allah dah kata bukan jodoh kau. mesti titik noktah muncul.


so ingatlahhh kalau dah terjebak dalam cinta, jangan terlalu mengharap. nanti diri yang merana. alahhhhhhhhhh selagi tak bekerja,single lagi best apa, bebas nak buat apa sahaja tanpa ikatan. betul tak? *elak kene tibai je aku dek orang orang tgh bercinta ni. danggggggggg!







terima kasih sudi baca^^





4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...