sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120417

Kabus dan kiamat. Apakah?

Assalamualaikum^^

sekarang aku tengok pagi pagi hari dekat segamat diliputi dengan kabus tebal. aku rasa lain macam. nak sedapkan hati, "pagi kan, memanglah kabus!"

dah beberapa hari pun still sama.

so semalam one of my friends cakap kabus adalah salah satu tanda kiamat. terus lah meremang bulu aku. betul ke apa sangkaan aku mula mula tu. Ya Allah jauhkanlahh...

aku pun apa lagi. on lappy untuk bertemu encik google. google punya google. dapatlah sedikit info.

from www.ukhuwah.com mengatakan bahawa:

Kemunculan Kabus ad-Dukhan.

Masa keberkatan ini akan beralih pula pada suatu masa yang dikatakan sebagai masa penamat usia alam ini. Kebaikan akan bertukar menjadi kemungkaran sehingga tak terbendung. Dalam masa ini, dikatakan suatu hari langit kan dilitupi kabus (ad- Dukhan) yang kemudiannya turun kebumi. Mereka yang masih beriman akan mendapat sedikit kesakitan, orang-orang kafir pula akan pengsan. Kabus ini berlaku selama 40 hari.



untuk mendapat kepastian, aktiviti menggoogle diteruskan.


From www.lamankongsi.com pula mengatakan:

Tanda-Tanda Kiamat akan Berlaku seperti berikut:



Kemunculan Imam Mahdi
Kemunculan Dajjal
Keturunan Hazrat Isa (AS)
Kemunculan Yakjuj Dan Makjuj
Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
Pintu pengampunan akan ditutup
Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah & akan menandai muslim yang sebenar2nya
Kabus selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shj mereka tidak perlu mengalami tanda2 kiamat lainnya
Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerosakan,
Kemusnahan Kabah,
Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap,
Sangkakala akan ditiup pertama kalinya binatang2 & org2 kafir akan mati bersama kiamat, semua gunung & bangunan akan runtuh
Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membangkitkan semua ciptaan Allah & bertemu di dataran Arafah menuju saat penghakiman mereka.. Dan Matahari akan mendekatkan dirinya ke bumi pada jarak 1jengkal atas kepala.


Kita selalu kirim macam-macam bende kat FB kan, terutamanya hal duniawi, tapi bila kirim yang berkaitan dengan ibadah mesti berfikir-fikir. Sebagai peringatan untuk diri sendiri dan juga umat Muhammad s.a.w, segeralah bertaubat, jangan tunggu sampai hari pembalsan muncul (kiamat), sesungguhnya Allah itu maha pengampun dan mengasihani hambanya.


sesungguhnya :

Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda:

"Barang siapa yg mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat di Syurga baginya pada hari penghakiman kelak."

Allah berfirman :
"Jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari SyurgaKu"



Terima kasih sudi baca^^



3 comments:

  1. mohon share eh...tq 4 info...=)

    _________________________
    I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...