sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120415

memang diri seorang pelakon.


Assalamualaikum ^^

kebahagiaan datang kembali. teruja? seronok? ya memang. tapi harus lebih berhati hati dari pengalaman dulu. jangan terlalu mudah untuk memberi dan menerima. memberi ibarat sudah menerima suatu risiko yang tak dijangka bila berlakunya. faham apa yang cuba aku sampaikan? maksudnya takdir Tuhan, apa pun boleh jadi. betul tak? kita ni kan ibarat pelakon.antara sedar atau tak je yang kita ni dah lama jadi pelakon. skrip memang sudah tertulis. cuma yang bestnya, kita tak perlu hafal skrip and kita tak tahu skrip seterusnya.

so janganlah nak terujaaaa sangat kalau tengok drama drama yang romantik tak ketahuan hala tu. tu semua skrip direka manusia. *emo* memang best..tapi tak sebest yang skrip ditulis Allah Taala. Dia maha mengetahui dan Dia tahu yang terbaik untuk setiap umatnya.

berbalik perenggan diatas. memahami dahulu lagi penting sebelum meneruskan. meneruskan dengan ikatan sah itu lagi baik sebenarnya. macam macam yang boleh dielakkan. janganlahh dok tanya apa. sendiri tahu. sendiri dah besar. bukanlah kata tak boleh menerima. bila dah berkenan sesangat. macam dah rasa tercuri sangat hati tu. terimalah.tapi tu lah. bila dah menerima, bersedia dengan risiko.

saya dah rasa tercuri *senyum* . awak awak cane? tapi sabar. banyak lagi step. semua diatas restu dan keredhaan. kalau ada jodoh tu, adelah kan. kalau tak ada baik berhenti dari meneruskan. apa yang penting doa. senjata kita sebagai seorang Islam.


Jagalah watak kita sebagai seorang pelakon di pentas dunia yang penuh pancaroba ni. nak dapat anugerah dari Allah bukan senang. Anugerah dari Syaitan memang senang. anugerah yang menyakitkan. nak? *jegilan mata* tak nak kan. so pandai pandailah bawak diri.


Adios.


terima kasih sudi baca^^

2 comments:

  1. Senyum semula, dats good for u, teruskan t'senyum, nanti jalan crite akan lbh mudah tok kite.

    ReplyDelete
  2. iyekan...i miss u :( kalau kau ada kat sini kan best. mcm2 nk cerita~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...