sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120317

Jangan berlagak di bumi Allah

Assalamualaikum ^^


dunia hanya pinjaman kawan kawan. 




"Kita baru naik kapal terbang, jet atau helikopter sudah sombong. Rasulullah s.a.w naik ke langit pun tidak sombong. Kita baru naik Bugatti Veyron atau Lamborghini dah sombong. Rasulullah menunggang Buraq yang selangkah kakinya itu sama dengan perjalanan sejauh mata memandang pun tidak sombong. Kita kalau berjumpa dengan orang besar sikit sudah sombong dan merasa bangga. Kalau menteri senyum kepadanya dia merasa bangga. Rasulullah s.a.w berjumpa dengan Allah s.w.t di Sidratul Muntaha yang mana Malaikat sendiri tak pernah masuk, tetapi baginda tidak pun sombong. Jadi, apa sebab kita mahu sombong lagi atas dunia ni? "



peganglah kata kata di atas supaya kita tak alpa di bumi Allah. Rasullullah S.A.W yang suci dari dosa sendiri tak sombong, dan siapalah kita hanya manusia biasa yang banyak dosa nak sombong. sungguh memalukan.

ingat! bila namanya pinjam, kena amik balik sebab bukan hak kita. so samalah dengan diri kita, dunia, kesempurnaan di bumi. tu hanyalah pinjaman sementara. semua kepunyaan Allah Taala. Bila Allah kata nak amik, Dia akan amik bila bila masa. kene sentiasa bersedia. itu sahaja.

Tiba tiba aku rasa syahdu dengan kata kata aku sendiri.





terima kasih sudi baca^^

2 comments:

  1. adat meminjam harus dipulangkan smula,kalo da namenyer pinjam,jgn sombong dgn pijaman tu sbb bkn hak kite pon :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...