sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20101126

:: KUEH TIOW HONGKONG vs MEE HOON HONGKONG ::

hari khamis yang lalu..tak lah lalu mana pun,semalam je. camnih,semalam ANNIVERSARY my mom and my dad. so,kitaorang satu family pegilah kedai makan yang berdekatan.saja nak makan makan.nak happy happy together.kami keluar rumah dalam pukul 9 pm camtuh. okay.

sampai kat sana, macam biasa biasa yang family buat,pilih meja,then tunggu orang amek order.okay..orang tu dah datang.seorang budak perempuan yang masih bersekolah.maybe anak taukeh kedai tu.saya terus order SANQUICK SUSU yang biasa saya order di UITM segamat.tapi,yang jadi panas tu,air jenis tu tak ada.ok fine naluri berkata.then order makanan feveret iaitu KUEH TIOW HONGKONG.tengah tengah order,waiter yang kecik molek tu berkata,eh jap jap (sebab dia nak salin yang baru).ok fine hati berkata lagi.dan hati berkata lagi secara kasar lembapnya kau -_-"

tunggu beberapa seketika, mee kegemaran pun sampai..wow!!terbuka selera serta merta. biakan makanan tu sebentar sebab order yang my mom order,tak siap lagi.teruskan dengan makan satay dahulu.satay dia memang sedap.kuah yang pekat.yummy.okay.teruskan..pas habis licin satay 50 cucuk,beredar pula untuk makan mee saya.

saya mulakan dengan selak sayur sayur yang menghempap mee,tiba tiba...jeng jeng jeng...OH TIDAK!!kueh tiow bertukar menjadi mee hoon.wtf.tak suka.tak suka.hati kasar berkata lagi tadi kau bukan main amek order sampai dua kali,tapi salah juga.so,saya apa lagi,guna kuasa pengguna.teehee.tapi tak lah guna sepenuhnya sebab saya mengadu to my dad.and my dad panggil perempuan yang amek order 2 kali @ yang bersekolah lagi tu @ anak taukeh kedai tu.pastu u all nak tahu,budak yang amek order tu cakap apa,eh yeke,jap ea.jap ea (dengan muka yang konon konon salah tu) then dia masuk dapur balek.

berapa minit pastu,aku mati mati ingat dia nak keluar tapi tak.wtf lagi.bukan nak mintak maaf.bukan kene bayar ponnn (suka intonasi macam dalam radio tu)haish.last last saya makan mee tu je.tapi SUMPAH tak akan pegi sana lagi. i sumpah you!huh! lega dapat luahkan..kalau u all datang rumah saya pun,jangan risau,saya tak akan bawak u all makan kat situ.


kueh tiow hong kong my feveret look a like!!
like damn much!!
*(tapi bukan macam kedai yang selebet tu buat)

-end-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...