sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120910

hari ini bermulanya episod baru. Internship. Day 1.

Assalamualaikum..




nampak tarikh kat atas tu? *lepas dok cop invoice, sempat pulak aku cop buku note aku ni. kihkihkihkih. nampak tak keboringan di situ? boring sampai lebih 10kali menguap. *my friend alan suruh mention. 


okay, harini, bertarikhkan tarikh di atas, bermulalah kehidupan as a practical student *kegedikan ayam*. oh oh ohhhh. penat! penat bukan sebab penat kerja, penat sebab tadi satu hari aku diam. diam seribu bahasa. agaknya kalau budak budak kelas aku tengok aku tadi. mati hidup balik pun dia tak percaya tu aku. okay fine -_-"

semalam dengan niat nak tidur awal. pukul 10 dah naik bilik. pukul 11 nekad nak tidur. tapi tak boleh tidur. okay takpe. bagi muka lagi dekat mata. biarkan dia nak terbuka. buat buat kemas bilik lepastu borak borak dengan adik. pukul 12 nekad dengan kedua kalinya nak tidur. tak boleh tidur juga. okay fineeeee~. lantak lah mata ni terbuka sampai pukul 1. sobs sobs T_T. tapi tah macam mana tiba tiba dengar alarm. hoihhhh! bila masa tidur pun tak tahu. mata dah macam ada batu bata. bila ngadu dekat mak, mak jawab. tu lah biasakan lagi tidur lambat =,='

tepat jam 8am. terpacaklah aku depan bangunan PTP. perut macam ada rama rama, lutut goyang. masuk je building tu jumpa receptionist. ku sangka amoi, tapi tidak. melayu kita. putih kemainnnnn~ oh praktikal ye? boleh saya mintak ic? nanti saya bagi awak pass masuk. *bagi ic* miss sila tunggu sebentar ye... sambil bosan dok menunggu tu. sempatlah tangan yang gatal ni snap picture. 


laluan masuk. semua pintu masuk nak berscan. surau pun. nasib toilet tak. sigh..


tunggu amoi tu panggil. saje nak nampakkan yang colour purple tu sebab UiTM sentiasa di hatiku :') hewhewhew

bila naik je level 1, jumpa HR..oh kemain baik lagi dia. lembut. terasa dimanjakan saat itu. briefing 5 minit. and then dia terus hantar ke department saya. department finance.

yang sweetnya tadi, my classmates mesej. *tak perlu mention siapa. bertubi tubi mesej masok. pada waktu yang lebih kurang sama. memasing bagitahu dan tanya perihal masing masing. sweetkan mereka? ohh rindunyaaaa mereka. :') GOOD LUCK everyone!




inilah dia department finance. 1 level khas untuk finance sahaja. inilah ruangannya. *ni pun curi curi snap, malu kalau orang tengok. nanti tak pasal orang cakap jakun. tapi dia tak tahu aku ni kaki blogging. kihkihkih




alu diletakkan disini. ini mejaku untuk hari ini. esok aku dipindahkan ke meja sebelah. SEBELAH SAHAJA.


tadi jarak dekat.ni jarak jauh sedikit.




muka buruk. kihkihkihkih.. kau hade? selain ic dan lesen, ini nyawa ketiga aku menggantikan kad matrik UiTM. kalau takde ni, memang satu pintu pun tak dapat masuk kecuali pintu surau. sigh -_-"



memang saje nak nampakkan colour purple tu. semua dah tahu kan sebab apa? ok dah.


diary harian yang akan ku isi luahan hatiku. eh? ni buku kerja lah!


fuhhh..tadi aku dah beri pass masuk, username and password for my own computer. tu maknanya besok bermulalah kerja. esok nadia dah boleh buat account receivable. nanti akak ajar ye? *gulp. buat je la kan. dah takde dah nak manja manja tangguh tangguhkan kerja. takde nak gedik gedik lagi nak malas malas.    hukhukhuk. ni lah realiti. nak tak nak kene bertahan selama 5 bulan. lama!

semoga semuanya baik baik sahaja. aamiin(Ya Allah, kabulkan doa kami) *post from my friend, KD..bergunakan amin u? ;p

dah pukul 10. jom tidur!




terima kasih sudi baca :)







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...