sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120901

Dunia akhir zaman.

Assalamualaikum..

sedang kita bersuka ria, gelak ketawa dengan sahabat handai, kunyah cekodok sambil mengadap pesbuk, menonton tb sambil duduk/baring dengan pelbagai gaya, adakah kita terfikir apa yang terjadi pada dunia sekarang. oh sungguh sedih. dunia dah tua. lebih tua dari usia kita. lebih tua dari emak abah kita. lebih tua dari datuk nenek moyang kita.

Ya Allah, aku tak percaya tentang ramalan manusia. aku tak percaya tentang karut 2012,tapi aku tak boleh menolak takdir dengan kebesaran kalimah KUNFAYAKUN Mu. maka jadilah ia. semua tak tahu tentang rahsiaMu Ya Allah.

mengikut pembacaanku sebelum ni, menjelangnya tahun 2009/1430H iaitu dari 2006,2007,2008, kalimah Allah telah muncul di setiap pelusuk dunia. ini dikatakan 'alamat' dari Allah yang maha kuasa kepada semua bahawa kebangkitan semula Islam akhir zaman. tetapi sayang, amatlah sedikit yang memahami 'alamat dari Allah ini'. manjadi lumrah alam juga kepada umat yang memegang ajaran Nabi kita Nabi Muhammad S.A.W diburu oleh manusia. begitulah yang kita tahu apa yang terjadi di tanah Arab kini.

apa yang dikatakan 'alamat' Allah ialah terteranya kalimah Allah dimana mana. subhanallah....mari kita lihat..


di Brunei


dari Angkasa


dan juga terdapat video yang sempat dirakam..menunjukkan kebesaran Allah yang maha Esa..Allahuakbar..






di Putrajaya, Malaysia..tempat kita..


Mengenai mesej kalimah Allah ini di angkasa Allah SWT berfirman:
Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa al-Quran itu benar. Dan apakah Tuhanmu tidak cukup (bagi kamu) bahwa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu.
( Fussilat 41: 53)
sedarlah wahai kita semua.. Wallahualam..Allah know the best...


terima kasih sudi baca^^





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...