sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120813

hati disakiti lagi ke? betul ke?

Assalamualaikum ^^

tajuk entry diatas..hati disakiti lagi? jawapannya mestilah tak! betul ke? jawapannya ye betul! sebabnya dah muak, dah letih dengan penipuan. penipuan siapa? ahhhh malas nak mention..apa yang penting sekarang ni hati dah beku, hati dah keras bak batu konkrit rumah kalau kita paku, paku pon boleh bengkok. nampak tak kekerasan disitu?


hey! jangan menipulah. boleh tak? tak pergi mana pun dengan menipu tu. kalau biasakan diri tu menipu, lama lama dah jadi macam habit. tahu? tu yang ada pepatah cakap, jangan menipu, nanti lama lama mencuri. macam kawan kawan aku panggil aku pencuri kalau dorang cakap aku penipu. nampak tak penangannya kalau menipu. terus dipanggil pencuri. oh kawan kawan ku. rindu! sobs.


tapi ikutlah. aku ni pulak jenis cepat tahu kalau orang menipu ni. lagi lagi dengan orang yang aku rapat. bukan nak kata power ke hape. tapi memang tu hakikatnya. tapi tapi, aku tak penah cakap kat orang tu kalau aku tahu orang tu menipu. sebabnya air muka orang perlu dijaga kalau kita nak orang jaga air muka kita. itu betul. tak percaya? terpulang.nak cakap aku bajet? terpulang.


awak awak awak..jangan tipu taw..tu nasihat saya. jangan biasakan. nnt cowok/cewek awak tak suka macam saya tak suka awak sekarang ni. saya tak suka gilaaaa kalau awak menipu. kalau awak tak tipu, saya suka awak. saya kawan awak. saya buat macam ni bukan sebab saya bejet saya hot ke hape. ni sebab saya taknak awak menipu. okay? hikhikhikhikhik..


dah lah. geli hati pulak saya rasa bila nak marah lelama. saya tak suka marah. sebab marah tu syaitan. tu saya tak bagi awak tipu sebab tipu tu pon syaitonnnirojimmm. get it?



ni yang aku belajar untuk hentikan kesedihan dan kemarahan




ni yang aku belajar untuk melupakan dan tersenyum kembali



till then..jumpa lagi di entry seterusnya. tu pun kalau jari jemari terasa ingin menari di atas keyboard ni..Adios




*entry ni hanyalah sekadar nasihat..takde kene mengena dengan yang hidup dan yang meninggal dunia. 





terima kasih sudi baca ^^


1 comment:

  1. macam kanak2 tadika menulis.ahahhaha...blh bygkn dgn gaya cara kau berckp.heuheuheu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...