sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20120128

kenapa?

Assalamualaikum ^^

kenapa adanya perpisahan dalam dunia ni? tahu kan yang perpisahan tu suatu penyiksaan yang sangat tak tertanggung dek insan yang kerdil ni? hmmmm...

perpisahan menyebabkan rindu yang teramat melanda diri. walaupun sudah berbulan bulan, tapi luka masih belum sembuh. berdarah parah. siapa faham? siapa? orang boleh bercakap sana. boleh bercakap sini. mereka hanya mampu bercakap. yang menanggung? hanya tuhan sahaja yang tahu.

hanya mampu berdoa saat dan tika ini. sesungguhnya cinta pada Allah yang maha agung lagi beerti dari cinta hanya pada dunia yang sementara ini. igt! jangan mencintai yang lain lebih dari mencintai Allah s.w.t. Dunia tak menjanjikan apa apa. tapi Allah menjanjikan sesuatu yang bermakna kelak.

pada yang kecewa dan bersedih. berdoalah agar dijauhkan dari segala kesedihan. sesungguhnya Allah mendengar.

 "Ya Allah! Sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak hambaMu (Adam) dan anak hamba perempuanMu (Hawa). Ubun-ubunku di tanganMu, keputusan-Mu berlaku padaku, qadhaMu kepadaku adalah adil. Aku mohon kepadaMu dengan setiap nama (baik) yang telah Engkau gunakan untuk diriMu, yang Engkau turunkan dalam kitabMu, Engkau ajarkan kepada seseorang dari makhlukMu atau yang Engkau khususkan untuk diriMu dalam ilmu ghaib di sisiMu, hendaknya Engkau jadikan Al-Quran sebagai penenteram hatiku, cahaya di dadaku, pelenyap duka dan kesedihanku." 

atau

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari (hal yang) menyedihkan dan menyusahkan, lemah dan malas, bakhil dan penakut, lilitan hutang dan penindasan orang." 


kepada yang sedang bersedih. amalkanlah ! saya membacanya tiap2 kali selepas solat fardhu. alhamdullillah beransur pulih walaupun berat hati untuk menerimanya.




terima kasih sudi baca^^

3 comments:

  1. be a strong nadia. kadang2 allah ambil sesuatu yg kita syg dengan menggantikan dgn sesuatu yg kita tak jangka sangat indah nanti. insyallah.

    ReplyDelete
  2. sedih lagi aku dengor background lagu ni. Ya Allah teringat tetiba zaman bercinta dengan tetttt.ahuahua

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...