sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20110704

KADANG KADANG KITA DIBAWAH

assalamualaikum^^




kadang kadang kita kat atas and kadang kadang kita kat bawah. bila kita berada di atas, kita takkan persoalkan kenapa kita di atas. and apabila di bawah, kita akan sering bertanya, sering persoalkan kenapa kita dibawah. ye tak?





walau apa pun yang menimpa and jadi pada kita, kita haruslah sentiasa bersyukur. itulah ketentuan kita. itulah jalan kita yang telah ditentukan olehNYA yang maha esa sejak azali lagi.






ingatlah, orang yang bertakwa diberi dan dianugerahkan kebaikan dan kejayaan, itu adalah untuk menguji keimanannya. kadang kala orang yang bertakwa diberikan ujian, itu adalh untuk meningkatkan tahap ketakwaannya dan keimananya.






ayat di atas yang sentiasa menguatkan HB untuk meneruskan segala dugaan yang menimpa......







lover ever sering mengingatkan HB dugaan yang menimpa haruslah diterima dengan syukur dan terima dengan   seredha redhanya.setiap kali kita menerima dengan keadaan yang redha dan tenang, kesedihan yang menimpa tidak akan lama. dan ingatlah setiap apa yang berlaku ada hikmah di sebaliknya. itu janji ALLAH S.W.T kepada sesiapa yang sabar dalam meneruskan hidup.






itulah kata kata yang menguatkan HB setiap kali ditimpa dugaan yang boleh menggoyahkan keimanan..





setiap kali dugaan menimpa ucaplah "ya ALLAH, sesungguhnya ini dugaan yang telah engkau berikan, aku terima dengan redha dan aku percaya ada hikmah disebaliknya"






moga apa yang diberikan olehNYA kepada kita tidak kira baik atau buruk haruslah diterima dengan SYUKUR :)





entry ini wujud kerana pemergian kawan sekolah HB yang menderita sakit pangkal rahim. anak dalam kandungan terpaksa dikeluarkan dahulu sebelum cukup bulan. dan kawan HB tidak sempat melihat anaknya sendiri...





AL-FATIHAH.....

4 comments:

  1. erm.. ajal dia dh tiba,kte tatau lgi bla kn.. erm.. bhya penyakit tu...

    ReplyDelete
  2. good day honeybarneyslife.blogspot.com admin found your blog via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered website which offer to dramtically increase traffic to your website http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer get backlinks black seo backlink service 10000 backlinks Take care. steve

    ReplyDelete
  3. whats up honeybarneyslife.blogspot.com owner found your website via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found site which offer to dramatically increase traffic to your blog http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my site. Hope this helps :) They offer best backlinks service Take care. Jason

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...