sticky post

lagu yang dimainkan di blog ini adalah lagu favourite writer tika writer dalam kegembiraan dan juga kesedihan. sesiapa yang tak senang mendengarnya, sila slow/ mute kan speaker anda. terima kasih.

scroll down for new post :)

20110301

TIPS PENJAGAAN DIRI

assalamualaikum..

penjagaan diri?? yup! ni nk dok cerita pasai penjagaan diri. dalam entry kali ni, i gelarkan diri i as HB sebab konon konon nak jadi cam orang expert berblogger T_T. kesian kn? haha. peduli ape?!

penjagaan diri sangat penting dalam kehidupan kita ni. lagi lagi kaum hawa macam kita ni kan. HB rase 150% pempuan jaga penampilan diri. siapala nak kawan ngan orang yang tak reti jaga kebersihan diri. kan?

penjagaan diri yang dimaksudkan ni bukanlah kene sentiasa bermakeup tebal seinci macam mak nyah tuh, bukan juga kene pakai perfume yang harga beratus ratus tuh dan juga bukanlah kene sentiasa pakai pakaian macam artis nak amek anugerah tuh. tak payah, tak payah and tak payah!nonsence semua tuh!

ikut tips kat bawah ni pon dah cukup nak suruh orang semua cakap korang ni berjaya membuktikan yang korang bukan dikategorikan sebagai orang yang tak tahu penjagaan diri. jom baca tips tuh!

p/s ni tips versi HB taw. ngee. tapi confirm buleh follow.

  1. pakai deadorant
by hook or by crook korang kene juga pakai deadorant sebab mende ni sangat sangat membantu untuk melindungi bau badan korang tuh. trust it okay! kalau tak ada sekarang, tinggalkan laptop, and pergi mintak mak duit and pergi kedai beli sekarang. macam macam jenama dah ada sekarang. tinggal pilih je. below RM10. dalam tangan ada RM10.10, sure dah boleh beli!



2. perfume

calitkan sedikit perfume di baju anda sudah memadai. tak perlu beli yang beratus ratus. sekarang dah banyak perfume. mura and wangi pon dah berlambak kat kedai sekarang. kalau nak sangat beli yang mahal,tapi tak mampu, one drop perfume tuh ada. so, check it out! tak payah sembur banyak banyak kat badan tuh sebab buat orang jelik bila lalu sebelah anda. kadang ada yang terbersin. so, jangan buat malu. pakai sedikit sudah. janji selesa.



3. penggunaan make up yang ringkas

makeup di sini bukanlah make up gaya artis or wayang pekji tuh. makeup disini bermaksud pakai yang asas asas je kat muka tuh. kalau dah ada barang barang ni pun dah boleh menjadikan diri korang tu disenangi di mata orang lain :



compact powder


eyeliner



blusher

lip gloss



ada semua yang kat atas ni pun dah cukup membuktikan yang korang ni menarik tertarik and the bomb!

tips ni versi HB kalau tak setuju jangan mara. ngee.



kalau dah jad macam ni, mesti yakin kan
*okay muntah cepat!
heee

harus mencuba!



4 comments:

  1. k la sy nk ikut la nasihat kak dd...hehehe

    ReplyDelete
  2. psstt psstt..saye peminat nadia zainal..
    HB kenal die??

    saye minat HB jugak!!

    sebab awak comellll..

    naaa signnnn~~!!!

    ngeee.. >,<

    ReplyDelete
  3. giegie : ikot jgn tak ikot..hee~~

    zaara : walah..knal sgt nadia zainal tuh..
    pape pon HB lg femes taw..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...